در این مقاله قصد داریم به بررسی جدید ترین مدل بی ام و سری 3 بپردازیم که نسل های قبل سری 3 در ایران طرفداران زیادی دارند و ماشین هایی با ظاهری زیبا و آپشن های خوبی هستند.
نسل جدید بامو سری ۳ که با کد G20 شناخته میشود امیدهای زیادی را بین طرفداران زنده کرده است. نسل قبلی این خودرو نیز به عنوان دینامیکترین خودروی کلاس خود جزو پرترین محصولات باواریایی ها بوده است.
نسل جدید سری ۳ از ماه مارس سال آینده وارد نمایندگیهای میشود و قیمت آن در آمریکا از ۴۰۲۰۰ دلار و در بریتانیا از ۳۳۶۱۰ پوند آغاز خواهد شد. مدل پایهی سری ۳ جدید با نام ۳۲۰d شناخته میشود درحالیکه پایهترین نسخهی این خودرو در آمریکا ۳۳۰i نام دارد.
اول از همه بیایید درباره ابعاد این خودرو سخن بگوییم. سری ۳ جدید ۸۵ میلیمتر طویلتر از نسل قبلی بوده و طول آن به ۴۷۰۹ میلیمتر رسیده است. این خودرو همچنین با پهنای ۱۸۲۷ میلیمتر ۱۶ میلیمتر پهنتر از قبل شده و البته ارتفاع آن نیز تنها ۱ میلیمتر بیشتر شده است. به همین منوال شاهد افزایش ۴۱ میلیمتری فاصله بین محوری و رسیدن آن به ۲۸۵۱ میلیمتر هستیم که بیشترین میزان در کلاس خود میباشد.
سری ۳ کد G20 از نظر بصری با ابهتتر از نسل قبلی F30 بوده که بخشی از آن به خاطر چهار خط گیرای اطراف جلوپنجره کلیوی شکل و همچنین خطوط کاراکتری است که به بخش عقب و قوس چرخها میرسد. مشتریان از زمان عرضه خواهند توانست بین ۲ رنگ غیر متالیک و ۱۰ رنگ متالیک یکی را انتخاب کنند. از جمله این رنگها میتوان به برنزی متالیک و آبی متالیک پورتیمائو اشاره کرد که این آخری تنها مختص نسخه M اسپورت است.
در کل نسل جدید بامو سری ۳ دارای ظاهری پهن و کم ارتفاع و گیراست که ما را به یاد سری ۵ بزرگتر میاندازد.
ازآنجاییکه سری ۳ هماکنون جدیدترین خودروی کلاس سدان های اسپورت و لوکس است بنابراین طبیعی میباشد که از نظر تکنولوژیهای بکار رفته در خودرو حداقل روی کاغذ دست برتر را داشته باشد.
با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت مدلهای پایه همچون SE دارای تجهیزاتی مانند چراغهای جلوی LED، کارپت لایت بامو، نورپردازی داخلی کابین با ۱۱ رنگ متفاوت، دوربین دندهعقب، آینههای تاشونده برقی، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای و… میباشد. حتی فرمان خودرو پوشیده از چرم بوده و در مرکز پشت آمپرها نیز صفحهنمایش ۸.۸ اینچی دیجیتالی نصب شده است.
خب صحبت از مدل SE اروپا شد و باید گفت این نسخه از سپرهای جلو و عقب خاص، رینگهای ۱۷ اینچی استاندارد یا ۱۸ اینچی سفارشی، نوارهای رکاب درب سفارشی و مه شکنهای جلوی LED سود میبرد. نسخههای اسپورت سری ۳ جدید علاوه بر موارد یاد شده دارای تریم براق برای اطراف شیشهها، میلههای جلوپنجره و ورودیهای هوا و همچنین رینگهای ۱۸ اینچی هستند. کابین این نسخهها نیز دارای تریم مشکی براق، صندلیهای اسپورت گرم شونده و چرم ورناسکا میباشد.
نهایتاً به مدل M اسپورت میرسیم که در اروپا از تریم شادو لاین مشابه مدلهای اسپورت، پوشش سقف خاص، نوارهای تریم آلومینیومی، صندلیهای چرمی و گرم شونده و کاکپیت لایو حرفهای بامو با پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی سود میبرند. در مرکز داشبورد نیز صفحهنمایش ۱۰.۳ اینچی و سیستمعامل جدید بامو بکار رفته است.
اما مدلهای بازار آمریکا شامل نسخه پایهی اسپورت لاین، نسخه میانی لاکچری لاین و مدل سطح بالای M اسپورت خواهند بود.
مدل اسپورت لاین از رینگهای ۱۸ اینچی، نوارهای سفارشی رکابها و مه شکنهای LED برخوردار بوده درحالیکه در کابین نیز تریم مشکی براق و صندلیهای اسپورت نصب شده است. مدلهای لاکچری لاین از کروم در جلوپنجره، ورودیهای هوای جلو و آپرون عقب بهرهمند شدهاند. در کابین نیز تریم چرم ورناسکا دیده میشود.
نهایتاً به مدل M اسپورت میرسیم که بهصورت استاندارد دارای سیستم تعلیق M اسپورت (سیستم تعلیق تطبیقی M بهصورت سفارشی در دسترس است)، فرمان اسپورت با نسبت متغیر، ورودیهای هوای بزرگتر، تریم شادو لاین براق بامو، صندلیهای اسپورت با پوشش خاص M، فرمان چرمی M و همان پوشش سقف مدل M اسپورت اروپایی میباشد
درباره ماشین و موتور ها اسپورت ,جدید ,تریم ,خودرو ,اینچی ,میلیمتر ,صندلیهای اسپورت ,جدید بامو ,تریم شادو ,اسپورت میرسیم ,شادو لاین منبع
درباره این سایت